tisdag 27 augusti 2013

Tillägg till tidigare blogginlägg

En mycket viktig sak som jag glömde att ta med i mitt tidigare inlägg, är att det FK vill informera mig om på mötet i september, det är vad som händer om jag INTE klarar studierna. Helt plötsligt stod det klart för mig:

Det här är något som jag har fått höra hela tiden - om jag INTE klarar av att sköta företaget - då är det "bättre att prata med AF och ställa mig till deras förfogande". Och nu handlar det om "om jag INTE klarar studierna". Vad är det för stöd?!? De hjälper inte till på något sätt alls utan trycker ner folk istället!

Jag har hela tiden hävdat att min intention är att gå tillbaka till hur det var innan och fortsätta med det jag gjort och försörja mig själv. Men ja, det stämmer, jag har INTE mått bra under de senaste två åren och ja, jag har INTE kunnat utveckla mitt företag på något sätt eller haft ork att söka efter nya kunder. Men vad beror det på? Det ser de inte.

Att hela tiden hävda att jag INTE kommer att klara av att göra det jag vill; när det nu så tydligt framträder inför mig blir jag bara förbannad. Men vad ger såna signaler till människor som inte har samma styrka, sådan som jag t ex var för bara ett halvår sen. Ett sånt här system skapar inte starka människor, men viljestarka människor är förmodligen inte heller önskvärda i ett myndighetsstyrt samhälle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar