torsdag 10 januari 2013

Hälsa

Någonstans inom mig visste jag att min hälsa var i fara. I form av drömmen som jag beskrev den 18 november, där min inre papegoja, som enbart säger det folk vill höra, var så medtagen att den inte gick att väcka till liv trots att den fick vatten. Man tolkar drömmar symboliskt och de tre lagren var mina skikt, det yttre, det inre och det allra mest dunkla. Det inre skiktet var döende.

Hur illa det är vet jag inte riktigt, men min livsenergi är fortfarande låg och att allt inte står rätt till där inne har jag fått bekräftat av både akupunktören och på vårdcentralen. Men nu tog jag ett besked i lördags eller kanske det var en insikt som kom till mig om att jag vill fortsätta leva. Tidigare har jag inte känt något sådant, så nu kanske det vänder till det bättre helt enkelt för att jag vill det. Viljans makt är stark.

Akupunktören kämpar fortfarande efter fem behandlingar med att stärka lungorna och njuren, men hon visste redan från första besöket att det var det som var det fysiska problemet med mig. På vårdcentralen togs det prover på mig vilka bekräftade det jag redan hade fått reda på, att njuren var försvagad. Bara nån månad efter Pierres död konstaterade de att jag hade lungsäcksinflammation, vilket jag har skrivit om tidigare. Det var de inre skriken som aldrig fick utlopp. Min kropp har inte läkt ännu, utan den har försvagats ytterligare.

Jag hade ytterligare en stark dröm en tid efter den här med skikten. Då hade jag ett litet infekterat sår till höger på magen. Det var nåt gulvitt inuti, så jag klämde ut det. Jag trodde det var var. Men det visade sig inte vara något var utan en likmask. När jag klämde mer på det vällde det ut likmaskar. En stark, obehaglig dröm, men efter att ha läst i drömboken om vad maskar i kroppen betyder, så är det inte något farligt eller otäckt utan det betyder att kroppen läker.

Min hälsa är inte ok och min själ mår inte heller bra, men istället för att säga det folk vill höra kan jag bara säga att "jag kan inte med ord säga hur dåligt jag mår, så jag säger ok eller bra".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar