onsdag 3 april 2013

Hälsporre-behandling

Det blev mediciner. Alla som känner mig vid det här laget vet att jag försöker undvika sådana i största möjliga mån. Men jag gav det en chans.

Nu har jag ätit Pronaxen i en vecka och har ytterligare en vecka kvar. Det är en inflammationshämmande och smärtdämpande tablett som jag fick välja att ta en eller två tabletter av, två gånger om dan i två veckors tid. Jag valde 2 x 2 tabletter varje dag. Ska jag äta mediciner vill jag ha effekt fort och fort gick det.

Efter att ha tagit de första två på kvällen innan jag gick och la mig kunde jag vakna med något mindre smärta i fötterna. Det var underbart för så obehindrat har jag inte kunnat gå på över ett år. Däremot har det inte hänt så mycket mer positivt efter den här första veckans kur. Biverkningarna är däremot fler.

Jag känner mig "konstig" i hela kroppen; ångesten har ökat och det känns som om jag skulle vara kroniskt bakfull hela tiden, som om hela kroppen är inflammerad. Det kryper i kroppen, jag har ont i magen och känner mig yr periodvis. Det verkar även som tinnitusen har ökat i styrka.

Ska dra ner med en tablett om dan och se om det blir bättre. Jag har ju en vecka kvar. Idag var jag ute och gick och det gjorde väldigt ont i fötterna igen, nästan som innan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar