onsdag 3 juli 2013

Sjukhusminnen

Nöjd grabb som fick vara inne i sköterskornas lunchrum.
Blek och trött med hemodialys före transplantationen.
Vill de undersöka mig får de försöka ta mig. 
Det går väl lika bra i korridoren...
Idag fick jag ett relativt tjockt brev från Västra Götalandsregionen. Vad kunde det vara? En CD-skiva? Nej, verkade för mjukt och tjockt för det. Vad skulle sjukvården vilja skicka till mig som inte var ett provsvar eller nåt annat papper?

Det visade sig vara ett litet fotoalbum som jag gjorde till personalen på Drottning Silvias efter Pierres första transplantation. Skickat av en sköterska som nu hade gått i pension. Förmodligen finns det inte många kvar av de som kände Pierre, så jag är naturligtvis glad och tacksam över att hon skickade tillbaka det. Och Ulla-Britt, om du läser det här så kan du väl skicka mig dina kontaktuppgifter så jag får tacka dig!

Hur jag reagerade när jag såg albumet kan ni säkert räkna ut. Här ser ni några av bilderna.
Vårddiskussioner...
... som man snabbt tröttnar på.

Då kan man krama en sköterska istället.
Undersökning av utrustning.



Ni ska veta att jag säger ifrån om det blir för mycket


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar