söndag 23 september 2018

Planteringar

Det var ett tag sen jag skrev senast och kanske är det så det ska vara. Den intensiva sorgen övergår till ett mer hanterbart stadium och behovet av att skriva av mig är inte så stort längre. Kanske kan det också ha att göra med att jag ägnat mycket tid åt min ganska så nyupptäckta passion - segling. Det är på havet min själ hör hemma och det är i samarbetet med vind och hav som den får näring och styrka. Av de senaste fyra månaderna har jag varit ute och seglat i två månader, bl a i Nordnorge och Kroatien.

Nu är säsongen förbi och det är åter dags att anpassa sig till vardagen. Idag har jag varit ute på kyrkogården och gjort fint på gravarna. Det kändes onödigt att ha något planterat där under den långa varma och torra sommaren, men nu finns där lite färgring igen.
Valde en hortensia för mamma och pappa.

Det blev ljung i krukan för Pierre och Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar