lördag 10 mars 2012

Hugget i sten

Var på kyrkogården idag. Nu har Pierres namn blivit ingraverat på stenen. Jag skulle kunnat skriva "äntligen ingraverat", eftersom det tog stenhuggaren nästan 9 månader från den dagen jag gjorde beställningen att få dit det. Jag ringde både i september och oktober för att höra varför det fortfarande inte hade blivit gjort. (i deras skyltfönster står det "snabba leveranser") Blev försäkrad om att det var på gång. Sen tappade jag liksom orken att fortsätta ringa och fråga, var faktiskt precis på väg att avboka beställningen och be någon annan göra det.

Men nu är det alltså gjort och ytterligare en bekräftelse på något sätt. Jag förstod inte själv att jag skulle reagera så starkt på att få se hans namn stå där. Har känt lite oro varje gång jag gått dit för att erfara just detta. För när det är "hugget i sten" är det också fastställt och orubbligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar