onsdag 3 december 2014

Övergång 1

Idag har jag haft ytterligare en av de starkaste upplevelserna efter Pierres död. Det var hans övergång till den andra sidan. För de som har svårt att läsa om det som allmänt brukar kallas för övernaturligt råder jag att hoppa över det här inlägget. Det säger jag för att jag själv varit skeptisk till människor som påstår sig ha kontakt med andevärlden och jag kommer fortsättningsvis vara ifrågasättande när det gäller sånt här, men det som hände idag kändes äkta.

Jag har tidigare skrivit i några bloggposter att jag känt hans närvaro  och det beror helt och hållet på att han inte gått över till den andra sidan. Han var kvar här eftersom han hade något som plågade honom och som han var väldigt ledsen över och som jag har velat ha svar på. Jag ska inte gå in på sakfrågan idag, det kanske jag skriver om i ett annat inlägg nån gång, men jag fick ett klart och tydligt svar på det som jag undrat över.

Först ska jag berätta om hur jag kom i kontakt med det här mediet. För det var inte något som låg under min kontroll alls. Jag gick till frisören. Det märkliga med just den här frisörsalongen är att jag alltid dragits dit. Jag var där och försökte beställa tid en gång för länge sen, men då hade hon inga tider, utan hänvisade mig till andra salonger. Inte på något otrevligt sätt, men hon har en stark integritet och det var inte dags för oss att mötas då.

Trots att jag fått tips på en mängd olika andra frisörer har jag aldrig gått till dem, utan just den här salongen hade en så stark dragningskraft på mig att jag gick dit igen och frågade efter en tid för några veckor sen. Jag var där och klippte mig förra veckan.

Men det som hände under klippningen var jag helt oförberedd på.

Vi kom in på att börja prata om andliga ting. Jag berättade aldrig om Pierre, men däremot sa jag att jag hade mist min mamma i unga år. Under klippningen kunde hon känna en närvaro sa hon. Det var inte min mamma men ganska säkert min morfar. Sen var det också någon annan där som var ivrig att få komma fram, men hon ville inte släppa fram honom eftersom hon just då var frisör och inte medium, dvs en kanal för andevärlden. Det skulle bli fel och ovärdigt. Men hon kände sig yr, sa hon, som om personen i fråga gått bort genom alkohol eller droger. Och att han var väldigt mån om att få komma fram. När hon rörde vid mig, kände jag också detta och bröt ihop. Jag förstod ju att det var Pierre. Det var en väldigt omtumlande upplevelse. Jag hade ingen aning om att hon var medium, jag skulle ju bara klippa mig.

Hon hade i sin tur bett till sina andliga vägledare att de skulle skicka någon som jag till henne. En grafisk designer med app-kunskaper. Man kan kalla det för ödet eller vad som helst, men det var meningen att vi skulle träffas, och jag tror att det var nån form av högre makt som styrde detta.

När jag kom hem var jag fortfarande omtumlad. I en veckas tid har jag funderat över det här innan jag igår ringde henne för att få veta mer om vad som hände. Hon hade ett återbesök idag annars hade det blivit efter jul, vilket jag inte hade kunnat vänta på.

Jag fortsätter att skriva om det här imorgon, behöver nog sortera mina tankar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar