torsdag 26 januari 2012

Mediciner

Jag har alltid varit restriktiv när det gäller mediciner, för jag tror att man klarar av mycket på egen hand. Ibland kan det mycket väl vara så att det är tron på medicinens magiska egenskaper som gör en frisk, inte medicinen i sig. Nu har jag i alla fall fallit till föga själv. Måste få sova - har inte kunnat sova riktigt en enda natt på mycket länge. Jag vaknar flera gånger och är alldeles paralyserad. Testade med Attarax, ett milt ångestdämpade medel. Kunde sova hela tre nätter men sen var det likadant igen.

Eksemet i ansiktet har också förvärrats och spridit sig till halsen - mild kortison räcker inte längre. Jag ringde läkaren om dessa saker och gick med på att börja äta antidepressiva tabletter, det kanske kan få mig att sova bättre. Fick också en starkare medel mot eksemen runt munnen, bakom öronen och halsen och nacke och en annan sorts kortison mot hårbotten.

Började min dos igår och tror ni att jag sov bättre? Icke! Av det antidepressiva fick jag en vansinnig klåda över hela kroppen, så jag var tvungen att gå upp och ta två Attarax på det (klådstillande också). Hjälpte inte mycket utan jag låg och kliade mig överallt halva natten och är tröttare än någonsin. Ska fortsätta ändå och ta en dos ikväll också - får se om det blir någorlunda bättre. Salvorna mot eksemen verkar ha bättre effekt för de har dämpats lite redan.

Det känns inte bra alls med så mycket olika preparat, men har ju aldrig drabbats av såna här besvär tidigare.

1 kommentar: