tisdag 8 maj 2012

Upprörd

Jag blir så förbannad och ledsen när jag läser om utförsäkrade Jimmy som förlorade sin dotter i oktober, endast för ett halvår sen! http://www.expressen.se/nyheter/de-far-inte-sorja-sin-doda-dotter/
Nu har verkligen försäkringskassan visat sitt onda ansikte ytterligare en gång. Skall inte myndigheterna vara till för människan och inte tvärtom?! Och den känslolösa Cecilia Udin som i slutet på artikeln påstår att det är bättre att börja arbeta. Vad i HELVETE vet hon om det?!

Jag förstår exakt hur han som egenföretagare känner det - man har en förbannad press på sig redan att klara av allt. Men vad hjälper det när orken inte finns där, eller när koncentrationen upptas av tankar som varför, eller när de mörka tankarna kommer? Att då ytterligare ha pressen från en myndighet som borde vara till hjälp istället för att göra livet ännu djävligare. Jag blir så ....!!! Vad är de ute efter? Att vi alla ska vara robotar utan känslor?

Jag hade förmodligen varit i exakt samma position om jag inte hade fått den underbara hjälpen av prästen som jag samtalar med. Hon har suttit med på mötena med försäkringskassan och fört min talan, själv har jag varken haft ork eller motivation. När fk har talat har det gått in genom ena örat och ut genom andra - jag har helt enkelt inte haft kraft till att orka koncentrera mig. De hade enkelt kunna köra över mig, utan att jag hade brytt mig.

Nu skall vi ha ett nytt möte den 21 maj, jag känner mig starkare nu, men har på långa vägar inte den kapacitet som jag haft tidigare. Det har gått över ett år sedan Pierre gick bort och fortfarande kan jag drabbas av chock när jag inser att det har hänt. Och motivationen och lusten till livet ... nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar