lördag 9 maj 2015

Meddelande från min mamma

Återigen en dubbelblomma.
Ännu en gång har min mammas Hibiscus blommat med en dubbelblomma. Första gången det hände var strax efter att Pierre dog. Jag fick en förnimmelse av att det var ett meddelande till mig om att min mamma tagit hand om honom.

Min pappa sa ofta att jag var väldigt lik min mamma - att jag tog alla under mina vingar. Det var så han uttryckte det.

I ett tidigare inlägg skriver jag hur jag i en upplevelse på natten fick en stark känsla av att min pappa hade svårt att söka sig till ljuset. Det var ingen dröm utan jag var i halvvaket tillstånd och upplevde hans känslor väldigt starkt. Jag kände hans panik och ropade efter min mamma. Sen vaknade jag. Vet inte hur det gick, men efter att ha fått det här tecknet med dubbelblomman igen vet jag. Jag förstår att han hittade ljuset och att de är tillsammans nu.

Det här kan låta flummigt och tokigt och det kanske det är också, men det finns ingenting som säger att det är motsatsen heller. Vetenskapen har inte kunnat bevisa nån existens efter döden, men många har haft oförklarliga upplevelser och vem kan säga vad som är sanning. Det har varit starka upplevelser för mig och jag har upplevt dem som sanna. Så för mig är det självklart. Jag börjar bli mer medveten om tecknen och tolkningen av dem.

2 kommentarer:

  1. Jag läser dig, följer dina inlägg, men är dålig på att visa mig. Borde ha skrivit detta för länge sen. Vill säga att jag är ledsen över att du har fått ännu en sorg att bära med dig nu.

    Tecknen, kanske skulle jag ha ryckt på axlarna vagt för några år sedan om sådant kom på tal. Idag är allt annorlunda och jag tvivlar inte. Man vet, med en glasklar skärpa vet man, och man tar tacksamt emot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha. Det har varit fyra extremt omvälvande och fruktansvärda år, men jag tror, vilket jag skrivit tidigare, att det är över nu.

      Och visst vet man när tecknen visar sig. Men man är försiktig med vem man pratar om det.

      Radera