söndag 3 maj 2015

Meddelande från min son

Under veckan som var fick jag via ett medium ett meddelande från Pierre. Jag var som vanligt hos frisören som även arbetar som medium. På väg till salongen hade hon via bilradion hört tre låtar på raken som hon förstod var ett meddelande från Pierre till mig. Jag skulle lyssna på dem, framförallt texten, i en speciell ordning och då skulle jag förstå.

På grund av en massa andra åtaganden tog det några dagar innan jag fick tid att sätta mig i lugn och ro. Jag letade fram låtarna med text på YouTube och redan när de första tonerna började ljuda började jag att gråta. Det här är inga ovanliga låtar, men jag har aldrig tidigare lyssnat på dem på det sätt jag gjorde nu. Det kändes som om mitt hjärta förstod men hjärnans analyserande förmåga förstörde det korta ögonblick som jag fick någon slags klarhet. Vad det var kan jag inte riktigt själv förklara.

Ett budskap från någon vars tillvaro är i evigheten kan bara beröra den del som är evig, själen. Det är inget som den fysiska kroppen kan tolka, trots hjärnans försök att alltid försöka förstå. Jag kommer att försöka lyssna på dem vid ett annat tillfälle igen då jag hoppas att jag kan få klarhet igen genom att först meditera. Vissa saker behöver vi inte förstå genom logiken, det är nog med att bara känna det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar