söndag 25 september 2011

Drömde om Pierre igen

Inatt drömde jag om Pierre igen. Han satt uppe på en backe med ryggen emot mig, jag var nedanför backen en bit bort. Förbi mig gick en gråtande rödhårig tjej, stödd av två väninnor. Hon var på väg mot Pierre, jag visste också att hon hette Ronja av nån underlig anledning.

Uppe på backen blev Pierre påhoppad av 4 killar i hans ålder, jag försökte springa för att hjälpa honom men hann inte fram före den ena killen knivhögg Pierre i sidan. När jag kom upp stod killarna lugnt kvar, några satt nonchalant lutande mot en mur. Ett fruktansvärt raseri steg upp inom mig och jag tog den ena killen i byxlinningen och håret och slängde honom ut för ett stup, samma sak gjorde jag med den andra. De 2 andra försvann och jag vände på Pierre som låg på sidan. Han tittade upp på mig och jag såg hans ögon som var fixerade framåt och han andades tungt. Jag höll emot där han hade blivit knivhuggen men det kom inget blod alls. Försökte skrika på hjälp men ropet var så tyst så ingen hörde mig.

Här vaknade jag som vanligt vid 4-tiden, hjärtat bankade, men jag försökte tvinga mig till att somna om. Lyckade så småningom få nån timmes sömn till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar